Primární prevence
Vycházím z přesvědčení, že nejlepší prevencí je pozitivní motivace, sebepoznání a rozvinutá empatie.
Programy připravuji dle zadání pro jakoukoliv věkovou kategorii.
Vyberte si z uvedených možností nebo zadejte váš konkrétní záměr a najdeme nejvhodnější cestu, jak program připravit a zrealizovat.
Relaxační aktivity pro děti
Téma:
- Umím si poradit se stresem
- Umím se zklidnit
- Cíleně a jednoduše relaxuji, když cítím potřebu
Cíle:
- Zklidnění
- Zvýšení vnímavosti a porozumění k sobě i k druhým
- Uvědomování si vlastní sebehodnoty
- Rozvíjení schopnosti přijímat a regulovat své emoce
- Posílení psychické odolnosti
- Znalost jednoduchých relaxačních technik pro praktické situace
- Schopnost práce se svou myslí
Smysl projektu:
Projekt vychází z toho, že v současné době hodně dětí trpí poruchou pozornosti, hyperaktivitou, orientací na virtuální svět. Jejich pozornost je směřována ven – na virtuální realitu, na požadavky zvenčí, na ocenění kamarádů. Chybí schopnost směřovat pozornost dovnitř sebe. Chybí schopnost vnímat „řeč svého těla“ a cítit včas svoji nepohodu. Současná doba ještě více posílila žití ve virtuálním světě.
Do svého budoucího života děti potřebují dobrou psychickou a fyzickou odolnost, péči o své zdraví, umění empatie k sobě i k okolí. Na tyto schopnosti je projekt zaměřen.
Popis projektu:
- Přirozenou a hravou formou se děti seznámí s tím, jak reaguje jejich tělo a mysl v běžných situacích.
- Naučí se jednoduché způsoby, jak porozumět emocím svým i emocím druhých. Poznají možnosti, jak s emocemi pracovat.
- Poznají, jaké signály k nim vysílá tělo ještě před tím, než emoce vypukne a učí se, jak je možné včas reagovat.
- Vědí, že je v pořádku emoce přijmout, ne potlačovat. Vědí, že jsou možnosti, jak emoci projevit přijatelně pro sebe i ostatní tak, aby jim její projev neškodil.
- Naučí mnohé hravé techniky, jak rychle zregenerovat svoji mysl a tělo v okamžiku, kdy se cítí unavené či vystresované.
- Po celou dobu výuky jsou vraceny ke kontaktu s tělem jako s nedílnou součástí sebe sama.
Výstupy:
- Porozumění svým prožitkům, pocitům a signálům svého těla
- Baterie relaxačních technik
- Schopnost udržet svoji pozornost delší dobu.
- Dovednost, jak se zklidnit a zrelaxovat.
- Schopnost pracovat se stresem
Struktura programu:
Komunikace
- Vytvoření prostoru hravosti a důvěry
- Důvěra a sdílení mě posiluje
- Všímavost k sobě i druhým
Tělo
- Jak ke mně tělo mluví
- Jak ho mohu uvolnit
- Jak mě jeho stav ovlivňuje
Emoce
- Jak na strachy, úzkost, nejistotu
- Co když dám najevo své emoce
- Co říkají mé emoce o mě
- Jak si skrze emoce získám a udržím kamarády
Dech
- Jak mi pomůže dech ve škole či s kamarády
- Dech je můj stálý přítel
- Jak můžu využívat dech ve svůj prospěch
Forma:
Pravidelný workshop 1x týdně vždy 1,5 hodiny s přestávkou / 3 měsíce
Metody:
Hra, nácvik.
Evaluace:
Závěrečný sdílecí kruh – děti si společně sdělují své prožitky. Využíváme metodu kruhu a mluvícího předmětu. Děti se tak učí, že mluví vždy jen jeden a ostatní mu naslouchají. Nenásilně tak dostávají informaci, jak různě můžeme danou techniku prožívat a učí se respektu.
Místo konání:
Klubovna, tělocvična či jiná volnočasová místnost
Materiální zázemí:
Karimatky, polštářky, deky, hudební nosič
Finanční rozpočet:
Odměna lektora: 1500,-/výuková lekce/ 15 dětí
Cena zahrnuje: přípravu lektora, realizaci, materiál, dopravu a zhodnocení kurzu.
Už vím
Téma:
- Vím, kdo jsem
- Umím jasně a klidně komunikovat
- Vím, jak se bránit,
- Umím se zdravě prosadit
- Ctím a respektuji druhé
Cíle:
- Porozumění sobě – sebedůvěra
- Asertivní práva
- Komunikace
- Mezilidské vztahy
- Spolupráce
- Aktivní budování přátelství
- Respekt a tolerance
- Manipulace
- Zvládání konfliktů
Smysl projektu:
Děti se postupně a prakticky učí komunikovat své potřeby a názory. Je rozdíl říkat své názory na sociálních sítích nebo v reálném životě, tzv. face to face. Děti se seznámí s asertivními právy tak, aby je uměly využít v běžném každodenním životě. Budou vedeny k aktivnímu budování vztahů a k toleranci a respektu k odlišnosti druhých.
Popis projektu:
- Co je to asertivita, co jsou asertivní práva a koho se týkají.
- Asertivní práva v praxi.
- Komunikujeme své potřeby se zdravým sebevědomím.
- Aktivně nasloucháme tomu, co potřebují druzí.
- Je lépe spolupracovat než soutěžit. Co mi spolupráce přinese.
- Pokud chci mít opravdové vztahy, musím je budovat a pečovat o ně. Jak na to.
- Poznám manipulaci a umím s ní pracovat.
- Konflikty jsou běžnou součástí života. Řešíme je asertivně.
Výstupy:
- Porozumění sobě a druhým.
- Sebedůvěra a zdravé sebevědomí.
- Empatická komunikace.
- Schopnost postavit se za sebe a obhájit svůj názor.
- Úcta a respekt k sobě i druhým.
- Zdravé prosazení se a uplatnění.
- Upevnění vztahů v třídím kolektivu i v životě
Forma:
Pravidelný workshop 1x týdně vždy 1,5 hodiny s přestávkou / 3 měsíce
Metody:
Zážitková pedagogika, hra, nácvik, příběh, metafory, sdílení.
Evaluace:
Ústní i písemná forma. Děti si společně sdělují své prožitky formou komunitního kruhu. Využíváme mluvícího předmětu. Děti se tak učí, že mluví vždy jen jeden a ostatní mu naslouchají. Nenásilně tak dostávají informaci, jak různě můžeme danou techniku prožívat a učí se respektu. Sdílíme své využití naučených technik z praxe.
Místo konání:
Klubovna, tělocvična či jiná volnočasová místnost
Materiální zázemí:
Flipchart, karimatky, polštářky, deky, hudební nosič
Finanční rozpočet:
Odměna lektora: 1500,-/výuková lekce/ 15 dětí
Cena zahrnuje: přípravu lektora, realizaci, materiál, dopravu a zhodnocení kurzu.
Poptejte program pro Vaši třídu nebo skupinu