Vyzkoušejte sami

Pro péči o svoji duševní pohodu je třeba se rozhodnout. Jako když si dítě dupne „já chci“. Prostě si pro sebe dupněte a pak dělejte vše jednoduše, hravě a s dětskou zvědavostí. Bude vám dobře, když nebudete nádobou plnou kdečeho, ale budete si „dělat dobře“.

A co dělat?

Každý den:

  • Uvědomte si nebo zapište něco, za co jste ve svém životě vděční. Ideálně alespoň 3 věci. Ale nebojte, postupně bude těch věcí přibývat, jen tak samo od sebe.
  • Usmívejte se – na sebe, na druhé, na své úspěchy i na své neúspěchy. Výrazně se vám zlepší nálada. Navíc získáte nadhled a životní lehkost.
  • Pár minut tělesné aktivity – pravidelně pár minut je pořád lepší než nic. Navíc si tak vytváříte návyk pohybu. Stačí se krátce protáhnout, zatančit si na hezkou písničku, anebo se pořádně rozpohybovat.

Jednou za týden:

  • Pobyt v přírodě – procházejte se, nadechujte energii přírody, jděte ven po dešti –  vše je ještě silnější.
  • Dopřejte si relaxaci – můžete využít nahrávky mé nebo jakékoliv, které vás osloví. Stejně tak si můžete nechat zaslat relaxační nahrávky, které vám vytvořím přímo dle vašeho záměru. Napište mi pro domluvu.

Čas od času:

  • ponořte se do hudby, kterou máte rádi
  • nechte volně klouzat ruku po papíru nebo kreslete, je-li to váš koníček
  • tvořte – cokoliv vás napadne.
  • vařte
  • fyzicky pracujte

Vyzkoušejte třeba tyto techniky:

Ztlumení velkého vnitřního neklidu

  • Dýchej svým momentálním tempem
  • S nádechem počítejte, výdech prodlužte vždy o jednu další číslovku
  • Dopracujete se k tomu, že výdech prodloužíte na dvojnásobek nádechu.
  • Samotný prodloužený výdech přináší uvolnění napětí svalů. Navíc pozornost na prodloužení výdechu odklání mysl o negativních emocí a myšlenek.

Minulost – přítomnost

Cokoliv, co už v životě nechcete, uvažujte a mluvte o tom, jako že to BYLO. Cokoliv, co v životě chcete, uvažujte a mluvte o tom, jako že to už JE.

Příklad: „Dříve jsem zapomínal ráno si zacvičit. Teď už každé ráno cvičím“. „Měl jsem po večerech nutkání uzobávat sladkosti. Teď si večer dávám na talířek kousky zeleniny“.